Kas ketverius metus atliekamas Marijampolės miesto įvaizdžio tyrimas, kurio tikslas išsiaiškinti savivaldybės bei atvykusių iš kitų Lietuvos regionų ir užsienio gyventojų nuomonę apie Marijampolės miesto įvaizdį.
2016 metais atliktas tyrimas parodė, kad apklausoje dalyvavę marijampoliečiai myli savo miestą, nes Marijampolė – patrauklus, saugus, švarus, įstabių parkų miestas, kuriame gera gyventi, kiti tyrimo respondentai džiaugiasi jame lankydamiesi.
Kaip rodo kas ketveri metai atliekami tyrimai, gražėjančios Marijampolės patrauklumo tendencijos pradėjo ryškėti dar 2012 metais. Tuo metu atliktoje apklausoje daugiau nei pusė gyventojų teigė, kad Marijampolė jiems labai patrauklus miestas. Per ketverius metus šis požiūris sustiprėjo ir dabar jau 96,4 proc. gyventojų vertina Marijampolę, kaip miestą, kuriame jie nori gyventi, kuriuo jie didžiuojasi, kuris jiems yra labai patraukus. Respondentai teigia, kad Marijampolė – žalias, sutvarkytas, išgražėjęs, augantis ir atjaunėjęs miestas. Smagu išgirsti, kad į Marijampolę kitų miestų gyventoja atvyksta fotosesijoms ar paminėti asmenines šventes.
Apklausoje dalyvavę respondentai pastebi, kad be sėkmingai miesto tvarkymo ir jo augimo, kurie kuria pridėtinę miesto vertę, jis tapo saugesnis ir patogesnis gyventi. Tai svarbus rodiklis vertinant miesto įvaizdį, nes žmogaus savijauta ir saugumo jausmas stipriai įtakoja jo nuomonę apie vietą, kurioje jis gyvena. Be abejo, vis dar pastebima tam tikrų saugumo užtikrinimo priemonių stoka bei saugaus eismo trūkumas, kurio vis dar nepavyksta išspręsti.
Nors pastaraisiais metais miesto renovacija ir tvarkymas, gatvių infrastruktūros plėtra sukėlė daug nepatogumų gyventojams, tyrime atsispindėjo respondentų noras, kad ir toliau miestas būtų tvarkomas: tiesiami nauji šaligatviai, remontuojamos gatvės, renovuojamos viešosios erdvės. Respondentų išsakytos nuomonės parodė, kad gyventojai tampa vis labiau neabejingi savo miestui: pastebi apleistus, neišvaizdžius ir miesto veidą gadinančius pastatus, atkreipia dėmesį į netvarkomus ir laiku nušienautus žaliuosius plotus.
Atliktame tyrime išryškėjo tendencija, kad stiprėjant miesto įvaizdžiui, kuriant geresnę gyvenimo kokybę, auga ir gyventojų kultūrinis skonis, didėja poreikis kokybiškom kultūros paslaugoms. Respondentų atsakymai rodo, kad pageidaujama daugiau aukštos meninės vertės klasikinės muzikos koncertų, įdomių spektaklių, profesionalių, žymių, garsių atlikėjų pasirodymų. Apklausoje taip pat išsakyta respondentų nuomonė, kad siekiant įvaizdžio stiprinimo, turėtų būti didinamas kai kurių kultūros įstaigų veiklos efektyvumas pradedant taikyti jų veiklai aukštesnius reikalavimus. Respondentų nuomone, labai svarbus miesto įvaizdžio formavimui ne tik profesionalesnių atlikėjų pritraukimas, bet ir renginių viešinimas. Tam buvo pateikti siūlymai sukurti elektroninį renginių kalendorių, įrenti informacinį ekraną miesto centre, aktyviau viešinti Marijampolės vardą nacionalinėse televizijose ir respublikinėje spaudoje.
Remiantis gautais tyrimo metu rezultatais matyti, kad marijampoliečiai, būdami neabejingi miesto įvaizdžiui, pateikia pasiūlymų kaip prie pozicionavimo stiprinimo galėtų prisidėti pagal kompetenciją už tai atsakingos institucijos, kad miesto įvaizdis ne tik pozityviai veiktų marijampoliečius, bet skatintų ir didesnį šalies bei užsienio turistų susidomėjimą Vienas iš siūlymų- kad pradėtų veikti Turizmo informacijos centras, galintis turėti miesto įvaizdžio kūrimui didžiulę įtaką ir reikšmę, stiprinant dabar veikiančio turizmo centro veiklą, teikiamas paslaugas ir pamažu paverčiant jį savarankiškai veikiančia įstaiga.
Respondentai savo atsakymuose taip pat siūlė, kad būtų kuriama nauja sporto infrastruktūra bei renovuojama pasenusi, kuri padėtų sporto renginių pagalba plačiau reprezentuoti miestą ir stiprinti Marijampolės įvaizdį.
Apklausoje taip pat buvo klausiama nuomonė apie neseniai sukurtą vieną iš naujų priemonių miesto įvaizdžiui stiprinti, atpažįstamumui didinti Marijampolės prekės ženklą- logo ir šūkį „Susitikime čia“. Iš pradžių daug diskusijų ir įvairių nuomonių kėlęs naujasis Marijampolės miesto logotipas ir šūkis, panašu, kad atrado vietą marijampoliečių širdyse, nes net 86 proc. apklaustųjų teigė, kad logotipas žydintis, jaunatviškas, gyvybingas ir elegantiškas. O šūkis „Susitikime čia“ – svetingas ir tinkamas. Tai svarbus miesto įvaizdžio komponentas sukuriantis vartotojo galvoje tam tikrą pridėtinę vertę, taip pat tai labai efektyvi miesto pozicionavimo priemonė, todėl svarbu šį ženklą ir šūkį kuo plačiau naudoti miesto pristatymui.
Apibendrinus tyrimo rezultatus, galima teigti, kad Marijampolė – patrauklus miestas ir gyvenimui ir apsilankymui. Tačiau remiantis respondentų atsakymais, galima teigti, kad dar yra daug miesto sferų, kurios sulaukia per mažai pokyčių. Net 32 proc. apklaustųjų išreiškė pastebėjimą dėl švaros mieste nebūvimo ir saugumo trūkumo, net 39 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų kokybinių lūkesčių visiškai neatitinka kelių infrastruktūra.
Kaip rodo tyrimo išvados, matoma tendencija, kad marijampoliečiai tikisi, jog miestas ir toliau bus gražinamas ir tvarkomas, kad bus ir toliau siekiama atrasti stipriąsias miesto puses taip stiprinant jo įvaizdį, kad ir toliau bus tiesiami dviračių takai bei gerinama investicinė aplinka. Apklausoje dalyvavę marijampoliečiai taip pat išsakė siūlymus, kad prie Marijampolės įvaizdžio stiprinimo galėtų prisidėti ir kaimo bendruomenės, kurdamos patrauklius turizmui produktus.
Miestas turintis savo įvaizdį bei išskirtinumą neabejotinai prisideda prie savo gyventojų gyvenimo kokybės didinimo, pritraukia daug daugiau turistų, todėl vykstant pokyčiams nuolat būtina analizuoti kokios ypatybės išryškina išskirtinumą, su kokiomis kintančiomis vertybėmis miestas yra tapatinamas, kaip jis vertinamas pačių gyventojų, šalyje ir užsienyje, kokių atsiranda pranašumų, trūkumų, kad galėtume numatyti miesto įvaizdžio tobulinimo galimybes.
Su visa tyrimo ataskaita galima susipažinti >>>